
כשמדברים על אבטחת סייבר, לרב השיח מתמקד במניעת פריצות. זה חשוב, נכון, אבל ממש לא חזות הכל. כיום, כשצוותי האבטחה טובעים תחת עומס התראות, הנהלת החברה דורשת לראות כיצד השקעה בטכנולוגיה מתורגמת לערך עסקי מדיד.
אז איך מעריכים פתרון סייבר ומוודאים שהוא באמת ישרת את כלל יעדי הארגון? ישנם שלושה קריטריונים מרכזיים שבהם כדאי להתמקד.
1. חוסן ברמת הארכיטקטורה: Zero Trust
הנקודה הראשונה היא היכולת של הארכיטקטורה למנוע את התפשטות התקיפה, גם אם נקודת קצה אחת נפרצה. במקום לרדוף אחרי כל איום, בונים מערכת שבה האמון אינו מובן מאליו.
מה לחפש בפתרון?
- ארכיטקטורת Zero Trust אמיתית: ודאו שהפתרון מבוסס על עקרון "אפס אמון", ולא רק על מיתוג מחדש של טכנולוגיות ישנות – כלומר, הוא חייב לאמת כל משתמש, מכשיר ואפליקציה, ללא קשר למיקומם.
- מניעת תנועה רוחבית (Lateral Movement): שאלו את הספק כיצד הפתרון מונע מתוקף שחדר למחשב אחד לנוע בחופשיות לשאר משאבי הרשת. זוהי נקודת התורפה הקריטית ביותר שארכיטקטורה מודרנית חייבת לפתור.
2. חוסן פיננסי: ההחזר על ההשקעה (ROI)
כשאתם רוכשים פתרון בעלות לא מבוטלת, צריכה להיות לכם היכולת לקשור את ההשקעה הטכנולוגית לתוצאות פיננסיות ברורות כמו חיסכון בעלויות, מניעת נזקים והורדת פרמיות ביטוח.
מה לחפש בפתרון?
- הוכחות מבוססות נתונים: אל תסתפקו בהבטחות. דרשו מהספק נתונים מגובים במחקרים המראים כיצד הפתרון מפחית את הסיכון הפיננסי באחוזים ספציפיים.
- השפעה על ביטוח סייבר: שאלו כיצד אימוץ הפתרון ישפיע על תמחור פוליסת ביטוח הסייבר שלכם. הספקים המובילים עובדים בשיתוף פעולה עם חברות ביטוח ויודעים לספק תשובות ברורות.
3. חוסן תפעולי: יעילות ומיקוד אסטרטגי
הפתרון אמור להפוך את צוות האבטחה הקיים שלכם ליעיל, מדויק ואסטרטגי יותר, על ידי צמצום הרעש והעומס.
מה לחפש בפתרון?
- יכולות אינטגרליות של AI ואוטומציה: חפשו פתרונות המשתמשים בבינה מלאכותית לא רק לזיהוי, אלא גם לתחקור ראשוני והעשרת התראות באופן אוטומטי. המטרה היא להפחית באופן משמעותי התראות שווא (False Positives) ולפנות את האנליסטים שלכם למשימות מורכבות.
- מדדי יעילות ל-SOC: ודאו שהמערכת מספקת מדדים ברורים (KPIs) על ביצועי צוות האבטחה. זהו הכלי החזק ביותר שיש ל-CISO כדי להוכיח להנהלה את הערך והיעילות של מחלקתו.
השורה התחתונה
פתרון סייבר מודרני אינו רק כלי הגנה – הוא פלטפורמה עסקית. בפעם הבאה שאתם ניגשים להשקעה כזו, דרשו נתונים ויכולות קונקרטיות בשלושת הנושאים: ארכיטקטוני, פיננסי ותפעולי. רק כך תבטיחו שההשקעה שלכם לא רק תגן על הארגון, אלא גם תחזק אותו מבפנים.

למד עוד כיצד אנו מסייעים ללקוחותינו ברחבי העולם
לעשות צעד קדימה









